Какви са уловките на евтините почивки?

„Ех, как се прецаках…“ – сигурно мнозина са въздишали от яд така, при това сами сме си били виновни… това е в случаите, в които сме се заблудили при ясно дефинирани условия, които ни се предлагат. Как да се пазим от себе си, да не се прецакаме в активния почивен сезон: цените са обявени в евро – и психологически, „кълвем“, защото цифрата е малка. После като пресметнем – сметките не ни излизат, но сами сме си виновни. Това по наблюдения на комисията за защита на потребителите е най-честата практика за заблуждение – да опитат да заблудят клиентите си, че при тях е два пъти по-евтино, като обявяват цените в евро, а не в лева. Това обаче е и най-„честната“ заблуда. Всичко останало си е във формата на измама – например – да не изпълнят обещанието си да настанят гостите в договорената стая с изглед към морето, да няма осигурен паркинг до самото място за настаняване, или басейнът да се окаже през три хотела. В такива случаи туристите могат да разчитат на съдействие на Комисията за защита на потребителите. Иначе в пика на летния сезон, от комисията казват, че лятото е спокойно с оглед на малкото на брой сигнали от туристи – около 75, на фона на стотиците и хиляди жалби по други въпроси. От началото на май Комисията е извършила над 1200 проверки, като в около 10% от случаите са установени нарушения, което е типично за летния сезон.

От комисията напомнят, че в активния туристически сезон КЗП е създала и  т.нар. „информационни щандове“ в различни по-големи и по-малки туристически обекти.

И още един съвет към тези, избрали да използват услугите на туроператор при пътуванията си: да проверяват дали дадената фирма е регистрирана в Министерството на туризма. Важно е също туроператорът да има валидна „Застраховка за професионална отговорност”, която в случай на неизпълнение на задълженията към потребителя, гарантира неговото обезщетение. Когато пътуваме зад граница е важно винаги да проверяваме гарантиран ли е транспортът. Най-честите оплаквания на граждани до Комисията за защита на потребителите са от авиокомпании, полети и загубени багажи. В такива случаи най-добре е да се обърнем за съдействие към Европейския потребителски център, информират от комисията.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *