Търсят от търговци лабораторни тестове за анатомичните раници

Всеки търговец, предлагащ специални, здравословни и полезни артикули за децата и подготовката им за училище, трябва да е в готовност да предостави документи, лабораторни изследвания, че раницата е анатомична, ергономична… всичко изписано като предимство, оправдаващо цената, на етикета. Това са част от тематичните проверки на комисията за защита на потребителите в навечерието на първия учебен ден. „Следим дали коректно се поднася информацията в офертите за стоки като ученически раници или облекла, където се сдържат характеристики, представящи тези артикули като особено полезни, включително и за здравето на учениците. Основното е дали твърденията могат да бъдат доказани със съответните документи, лабораторни тестове и изпитвания на дадените стоки. Например, на анатомична раница – по какъв начин тя влияе благотворно върху гръбначния стълб на ученика, без да го уврежда”, обяснява Димитър Маргаритов, председател на комисията. Такива некоректни практики са установявани в предходни години, тъй като кампанията е традиционна. „Рекламират се подобни стоки с техния чудодеен ефект, а всъщност няма доказателства”, казва Маргаритов и допълва, че когато търговците не успеят да представят съответните документи на контролния орган, се стига да санкция и забрана на практиката.

Маргаритов обърна внимание и на безопасността на облеклата за по-малките ученици. „Следим дали отговарят на утвърдените европейски стандарти за безопасност. Например, липсата на шнурове и дълги връзки, които могат да създадат повишен риск за детето при придвижване, качване или слизане от транспортно средство, каране на велосипед и т.н.”, даде примери той. „Хубавото е, че проблемът с двойния стандарт при храните беше признат от всички, включително и от икономики, които в началото бяха малко по-консервативни относно това, че такова разделение съществува”, коментира Маргаритов  по повод провелата се дискусия в Европейския парламент и взетото от депутатите решение, че продукти с една и съща марка трябва да имат еднакво съдържание във всички страни от Европейския съюз.

Комисията за защита на потребителите осъществява засилен мониторинг в търговските обекти и онлайн магазините, които предлагат стоки и услуги, свързани с подготовката на учениците за първия учебен ден. Инспекторите следят за ясното и точно информиране на клиентите относно характеристиките на продуктите, за обозначаването на цените и за коректното прилагане на условията при обявени намаления.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *