Бройте звездите като резервирате онлайн

За колко звезди броиш парите – внимавай при резервациите за зимна почивка. Алармата е от Комисията за защита на потребителите. Туроператорите и хотелиерите трябва стриктно и точно да анонсират в офертите и в рекламите си степента на категоризация на обекта. По данни на комисията, „Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно Наредбата въвежда различни степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи тази категория”, коментира шефът на комисията Димитър Маргаритов.

Тенденцията е все по-рядко да се среща и предоставянето на туристическа услуга в т.нар. некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика. Положителното развитие на сектора е свързано с две основни обстоятелства. Първо, желанието на самите търговци да повишат качеството на предоставяната от тях услуга. И второ – бдителността на потребителите, които все по-често сигнализират при проблем.

Какви са най-честите ни оплаквания при резервация и консумация на зимна почивка? разочарованието от разминаването между описаното в офертата и обективната реалност и заблудите и нелоялните търговски практики при “ол-инклузив“ пакетите.

И през предстоящия зимен сезон потребителите могат да подават сигнали за нарушения в туристически и търговски обекти чрез сайта на КЗП и на денонощния телефон 0700 111 22.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *