снимка: walmart.ca

Пази се от черния петък!

Често залагат капани за обвързване с неизгоден или дългосрочен договор. Експерти, които бдят над правата ни като потребители, предупреждават: четете малките букви, ако договаряте изгодна покупка от офертите: черен петък.

Черен петък е моментът да ни пробутат нещо търговците. Време е за нелоялните търговски практики, предупреждават от комисията за защита на потребителите.

Малко история за черния петък у нас: започнахме с акции за техника и дрехи – това ни предлагаха търговците. Сега вече акциите са навсякъде – на телекомуникационни  услуги и билети за събития, самолетни билети и най-различни стоки… точно това многообразие крие рискове.

Един от често срещаните капани по време на кампанията „Черен петък“ е да бъдеш обвързан с неизгоден договор: „Трябва да внимаваме в определени случаи да не ни обвържат с договори, които са неизгодни за нас. Например, да подпишете договор за по-дълъг период от време, за да можете да се възползвате от съответното намаление“, казва Константин Арабаджиев от Комисията за защита на потребителите.

Игнат Арсенов от Европейския потребителски център в България обръща внимание още на това – да проверяваме внимателно от кой сайт пазаруваме и дали в него има контакти за обратна връзка, защото понякога се оказва, че интернет страницата е фалшива: „Ако сайтът е в рамките на Европейския съюз, ние от Европейския потребителски център можем безплатно да съдействаме. Ако сайтът е извън ЕС, тогава положението става доста по-сложно. Но потребителите имат няколко опции. Първо, трябва да се свържат с търговеца и да изискат от него да им върне парите. В случай че не получат отговор или не могат да се свържат – много често той има само една контактна форма за връзка, няма адрес, имейл – тогава може, ако са платили с кредитна карта, да се обърнат към банката издател. Да оспорят плащането, да поискат съдействието на банката. За тази цел е добре да пазят всички документи във връзка с покупката“, обясни Игнат Арсенов.

Арабаджиев и Арсенов призовават всички, които имат съмнение за определени търговци или стоки, да се обърнат към Комисията за защита на потребителите. При установени нарушения от страна на международни търговци и онлайн платформи в рамките на ЕС, сигнали могат да бъдат подавани на сайта на Европейския потребителски център.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *