Камерна опера става Градски оперен театър, нова структура я възражда от пепелта

Община Благоевград е в преговори с  човек със световно признание за ръководител на Камерна опера.  Той е респектираща практика и познаване на изискванията на най-престижните оперни сцени. Личност, която се надяват да зададе вярната посока и да ръководи екипа от специалисти, ангажирани с разработването на новата визия на културната институция. Също така се предвижда смяна на структурата на управление. Оперният театър ще се управлява и ще се чертае посоката на развитието му от Главен художествен ръководител и от директор мениджър, с еднаква степен на отговорности и права.

Градският оперен театър  ще си сътрудничи, ще обменя опит и идеи  с  работещи и авторитетни оперни театри в Русия, както и с две музикални академии в съседни балкански страни.

Новината съобщиха днес кметът д-р Атанас Камбитов и зам. -кметът Христина Шопова по време на заседание на Общински съвет.

А иначе по повод тиражирани спекулации, че съкратените служители на културната институция са отстранени неправомерно, кметът поясни, че мерките са предприети заради неспазване на трудовата дисциплина и незачитане на ангажиментите, произтичащи от трудовите договори. „При три направени проверки в Камерна опера, при първата на работното си място бяха 12 служители, при втората – 8, а при третата – 4. Можех да  наложа дисциплинарни уволнения, но не го направих“, коментира кметът Камбитов.  Той бе категоричен, че Камерна опера не само ще продължи да съществува, но и ще се развива, за което Община Благоевград е изготвила оздравителен план, като вече са направени и първите стъпки за това.

В тази връзка заместник-кметът Христина Шопова поясни, че до октомври месец 2018 година приходът на Камерна опера е 1000 лева, а само за месец, откакто културната институция има временно изпълняващ длъжността директор, приходът е 3600 лева от билети .

Тя представи и набелязаните стъпки за бъдещото развитие на Камерна опера.

„Като първи етап при  тези неизбежни реформи ние подкрепяме предложението на и.д. директор Милослава Йорданова да се заздрави и вдигне категорично критерият за интерпретаторските възможности  на оркестъра,  като основно ядро и база за създаването на творческия продукт. В даден момент може да се увеличи неговата численост. В същото време да бъдат съкратени незаетите пълноценно длъжности. Едва ли някой може да твърди, че старата структура е работеща и че само трима солисти на щат са в състояние да направят достатъчно привлекателна оперна постановка, дори и да се нагърбят с по няколко роли – има такива съвсем скорошни примери. Много по-рационално би било те да бъдат наети на друг принцип, разбира се, след кастинг или прослушване, който режисьорът реши  да направи, съобразно своите виждания и изисквания“, коментира Христина Шопова.

Тя подчерта, че на този първи етап е логично да се засили интензивността на концертната дейност, като за гост – солисти бъдат канени едни от най-привлекателните имена на българската оперна сцена, както и солисти – инструменталисти, които да успеят да провокират и повдигнат интереса на публиката.

Тя подчерта още,  че се предвижда партньорството  с Факултета по изкуствата на Югозападния университет и работа с училищата на територията на града.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *