Мъглата ли уби 1 и рани 14 на магистрала Струма?

Институциите започват да се оправдават за зловещата катастрофа на магистрала Струма вчера.

От  Агенция „Пътна инфраструктура“ излязоха с официално становище по повод опитите за пореден път да се хвърли вина за тежък пътен инцидент върху пътната инфраструктура и то на новоизградена отсечка, сигнализирана с пътни знаци и маркировка по всички правила на нормативната уредба.  При гъста мъгла и намалена видимост шофьорите трябва да карат с по-ниска скорост, съобразена с метеорологичните условия, да спазват по-голяма дистанция и да не предприемат резки маневри, изпреварвания или внезапно спиране, казват от агенцията. От институцията са категорични, че изключително внимателното шофиране при много слаба видимост е един от сигурните начини шофьорите да избегнат верижни катастрофи, каквито стават при мъгла и слаба видимост.

От агенцията призовават представителите на неправителствени организации да се въздържат от отправянето на обвинения без конкретни доказателства преди да е завършила работата на разследващите компетентни органи.

Уточняват също, че участъкът между Кресна и Сандански от автомагистрала „Струма“ има изградена техническа инфраструктура за интелигентна транспортна система. Тя ще продължи да се надгражда, тъй като е част от цялостния проект за интелигентна транспортна система за лотове – 3.1, 3.2 и 3.3 от АМ „Струма“. Системата ще има общ център за управление на трафика и той ще започне работа със завършването на лот 3.1 между Благоевград и Крупник, тъй като изграждането на центъра за управление е включено в лот 3.1 на АМ „Струма“. Тъй като изграждането на лот 3.3 от Кресна до Сандански завърши предсрочно, а лот 3.1 е в строителство АПИ предприе стъпки за изграждането на временен контролен център за управление на трафика, който ще е в сградата на Областното пътно управление в Благоевград. Интелигентната транспортна система включва станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, информационни табла, измерване на теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение. И така нататък…

Започнаха се хули и в социалните мрежи. Трагедията не станала  заради мъглата или заради превишената скорост на шофьорите.Че трагедията била заради липса на т.нар. „техника за ранно предупреждение“…Техника, с която автомагистрала „Струма“ не била  обезпечена.

Но не е ли най-важното самосъзнанието ни. Дали при предупреждение се съобразяваме? Че мъглата не се вижда ли и как  трябва да се шофира при слаба видимост? Търсят се причините… Прокуратурата ще установява има ли някой вина. Експертите казват, че ако интелигентните табла по магистралите работеха, щели да се предотвратят по-сериозните последствия от катастрофата .

Но дали няма да се окаже пак „всяко чудо за три дни“….Защото  един мъж загина, правейки добро. 54-годишният Димитър Костадинов слезе от автомобила си, за да предупреди останалите шофьори и загина на място.

Десет от 14-те ранени остават в болница, някои в тежко състояние.

 



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *