Кои са най-големите мошеници в търговията?

Пазете се от измама при покупки на перални, рокли, телефон, мобилен интернтет. Там са най-честите практики на нелоялна търговия. Изводите са на комисията за защита на потребителите, на база жалби, сигнали и проверки. Всъщност – там, където е най-голямото потребителско търсене. Абсолютни първенци по измами с клиенти са телекомуникациите, хранителните стоки, облеклата и битовата електроника.

„Нелоялните практики са опитите на търговците или чрез предоставяне на невярна информация, или чрез спестяване на важна информация да влияят така върху потребителското поведение, че да накарат човек да си купи нещо, което той не би си купил, ако знаеше всичко, или ако знаеше истината”, обясни председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. И добави, че има възможност такива практики да бъдат срещнати и в сферата на услугите. Например, в туризма. „Но там поне нашата статистика показва, че те са значително по-малко на брой в сравнение с други сектори”, посочи той.

Димитър Маргаритов подчерта, че усилията на Комисията са насочени към преустановяването на нечестни търговски практики, а през последните години институцията е повишила активността си по това направление. По думите му годишно контролният орган забранява по няколкостотин такива практики в най-различни сфери. „Това не е малко число, защото една от характерните прояви на нелоялната търговска практика е, че тя може да засегне потенциално неограничен кръг потребители. Представете си, например, как една търговска верига заблуждава своите клиенти и тогава всеки един от нас би бил потенциална жертва на такава практика, ако влезе във въпросния търговски обект и реализира сделка, без да е бил напълно наясно с нейните особености и параметри”, конкретизира председателят.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *