Профилът на госпожата и какво учат децата

Един на десет от тези, които поемат отговорността и грижата за ученето и образоването на децата ни е мъж. Абсолютно феминизирана е учителската професия. Феминизирана и застаряваща. Една, спрямо три учителки, е млада. С 2.5% намалява нуждата от учители. Техният профил остава непроменен – жени в предпенсионна възраст. 75% от учителите са над 40, към 60-годишни. Феминизирани са включително и професионалните училища, където пък преобладават момчетата сред учениците. И там жените са над 77% от педагогическия екип.

Намалява и нуждата от учители, защото намаляват децата. За 4 години децата в училище и в градината са намалели с 15 %, като само през последната година спадът е с близо 3 на 100. На училище и градина обаче не ходят всички. В учрежденията са 81,3 % от децата в Кюстендил, Дупница и съседните градове и села. Не се заличава и тенденцията на отпадащи от образователната система. За една година в област Кюстендил 157 ученици са напуснали общообразователните училища, от които 134 в основното образование. Всяко второ дете, което спира да учи е с по документи- семейни причини. 1/3 от децата, които напускат класната стая, заминават с мама и тате в чужбина.

Места за детска градина и училище иначе не липсват в Кюстендилско. С 16 % резерв са забавачниците и училищата в региона, при средно 7-процентен резерв за страната, балансиращ недостига в столицата и другите големи градове.

Иначе децата в училище масово учат английски език. Само 8 % избират и имат възможност да изберат да учат друг чужд език.

При завършилите програми за придобиване на трета степен професионална квалификация най-висок е относителният дял на учениците, изучавали специалности в областите „Стопански науки и администрация“ – 44.7% следван от този на учениците в „Технически науки и технически професии“ и „Услуги за личността“, съответно 24.3% и 20.4% В специалност „Информатика“ относителния дял на придобилите трета степен на професионална квалификация е 10.2%.

На фона на тази статистика, се отчита тенденцията за завишаване интереса към платените курсове за придобиване на професионална квалификация.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *