Топ 5 полезни летни ястия

Обикновено свързваме лятото с два типа храни – салати (често плодови), диня и други леки нещица или бърза храна, като дюнери на морето, бургери в града и прочие. Днес обаче сме решили да ви запознаем с няколко летни храни, които освен, че са супер вкусни са и много полезни.

Хубавото обаче е, че не се налага да ги готвите. Можете да го направите, ако искате, разбира се, но ако не ви се занимава, при бързата доставка на храна София вече има много какво да предложи. Така че да започваме!

Пиле по испански

Чували сте за пица с ананас, нали? А какво ще кажете за пиле с ананасова салца? Може да ви звучи странно (или даже малко неприятно), но всъщност това е едно уникално ястие, което е и много полезно. Ананасът е пълен с витамини и минерали, а пилето ви дава всички необходими градивни елементи за тялото (тоест протеини). Всичко това се полива със сок от лайм, който пък служи като помощ за храносмилането. С други думи – една лятна здравословна бомба!

Бри с плодове

Мекото сирене бри (става също и с камембер) е изключително вкусно, но у нас не сме много сигурни как да го ядем. Не минава нито за крема сирене, нито за кашкавал, нито за… обикновено сирене. С какво се яде тогава и изобщо полезно ли е?

Всъщност сирената са много полезни, защото съдържат бактерии, които подпомагат храносмилането. Освен това имат полезни протеини и калций. Тук обаче идва и още по-приятният момент – комбинирайте своето сирене бри с боровинки, малини, къпини, ягоди или грозде. Сладостта на плодовете с лекотата на мекото сирене ще ви удовлетвори на 100% и ще останете сити доста дълго време!

Динена салата

Не, не прочетохте правилно – нямаме предвид плодова, а динена салата. Можете ли обаче да си представите такава без друг плод, освен динята? Ами представете си! Нарязвате динята на кубчета, добавяте към нея спанак, лимонов дресинг, мента, бяло сирене, чили на прах, черен пипер и малко крутони (по желание) и готово – имате си една здравословна и лека салата.

Подобни салати предлагат в доста ресторанти, така че ако не ви се занимава да правите точно тази, можете да разгледате платформата на Foodpanda за други интересни салатени предложения.

Суши, ама не точно

Като цяло повечето суши ястия са си полезни по презумпция. Тъй като съдържат риба, това дава доста омега-3 мазнини, които са есенциални за тялото. Много хора обаче не обичат водораслите (което е жалко, тъй като и те са много полезни). Ако все пак искате да се насладите на рибата, но без водорасли, просто използвайте тиквичка! Има много рендета, които могат да ви помогнат да я нарежете на много тънко и така да направите перфектни рибени рулца (защото не са всъщност истинско суши).

Авокадо ли чухме?

Много хора в България избягват авокадото, тъй като не харесват блудкавия му вкус. Истината обаче е, че ние просто не знаем как да си го приготвяме. Тайната е, че този плод минава по-скоро за зеленчук и трябва да се използва като такъв. А дали е полезен – страшно много! Богат е на мононенаситени мазнини, които са сред най-полезните за човек.

А как да си го приготвите? Отрежете авокадото на половина, разбъркайте няколко яйца в чиния, добавете към тях черен пипер и кимион и ги изсипете в авокадовите половинки. Изпечете ги заедно с пилешко филе и сте готови!



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *