Правят ел. захранване на бъдещия южен портал на най-дългия тунел
Строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ още не е започнало, уточниха от Агенция „Пътна инфраструктура“ по повод публикации и запитвания от медии.
В момента се извършват подготвителни дейности и се изгражда временното електрическо захранване при бъдещия южен портал на съоръжението.
Припомняме, че ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ ще строи тунел „Железница“ на АМ „Струма“. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас.
В ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др.