Следизборни емоции

Промени ли се политиката в предизборно време и след това, съобразиха се със съвремието и новите  технологии или просто израснаха политиците…

Активно в социалните мрежи се премести и предизборната кампания. Това – като естествено продължение на поведението на вече мнозина кметове и политически фигури – да имат активен „живот“ и в социалните мрежи. Защото там е концентрацията на публики. Социалните мрежи скъсиха и дистанцията, придадоха повече човечност на общуването на „обикновените“ с „необикновените“ хора. И част от тази човечност е и „благодаря“,  когато някой е направил нещо по твоя молба. Така и с кандидатите и гласуващите: почти никой не „изчезна“ след изборния ден. И не пропуснаха да благодарят. Политиката е една и съща на всички: кротки и смирени; с благи думи; с тон на добронамереност, откритост, равност с избирателя, специално отношение и уважения към всеки.

Кметовете в благоевградска област, и по-точно тези с личен профил в социалните мрежи, изказаха своята благодарност към избирателите си с постове. Кои по-емоционални и кои не чак толкова. Някои от кметовете благодариха, дори на тези, които са гласували за конкуренцията (другите партии). Други пък въобще не се обърнаха във Фейсбук към толкова „ценните“ за тях избиратели.

Определено кандидатите за кметските постове осъзнават важната роля на социалните медии. Там те водят активна комуникация с избирателите, отправят благодарностите си към тях и ги мотивират да гласуват пак.

В Благоевград на балотаж са Атанас Камбитов и Румен Томов. И двамата активно ползват социалните си профили, не пропуснаха и да благодарят  за подкрепата, която са получили миналата неделя, с надеждата че подкрепата ще е и по-масова идната неделя. Атанас Камбитов заложи на: „Победата на местните избори не е самоцел, а начин да завършим започнатите проекти за стабилен и европейски Благоевград. Затова ни е необходимо Вашето доверие! Благодаря!“ Румен Томов привлича избирателите на своя страна с „Вярвам, че тези, които искат по-добър живот в Благоевград, ще го покажат още следващата неделя!“.

И другите на балотаж се опитват да привлекат и чрез социалните мрежи повече и повече в своя подкрепа, предимно избиратели, гласували за друг на първи тур.  „Чуваме и тези, които дадоха гласа си за други политици и коалиции – това ни мотивира да работим още повече, за да покажем, че заслужаваме и Вашето доверие“, постна Кирил Котев кандидат за втори кметски мандат в Сандански. Конкурентът му в балотажа Атанас Стоянов, обаче поздрави само своите избиратели, че са на финал.

В Банско новият кмет сподели победата и в социалните мрежи, постът на Иван Кадев е изчерпателен и емоционален. Благодари на хората, които са гласували за него и равнопостави всички в Банско и общината, без значение от гласа в кметската им бюлетина: „Благодаря и на онези, които гласуваха за други кандидати за кмет. Те обичат мястото, където живеят, не по-малко от тези, които са гласували за мен. Убеден съм, че всички ще подкрепят усилията ни и ще участват в работата да направим нашата община още по-добро място за живеене. Така е редно!“ Георги Икономов, два мандата начело на Банско, който винаги е бил активен чрез профила си във Фейсбук, не изневери, дори и победен в кметската битка: „След два мандата като кмет оставям едно красиво и подредено Банско. Иска ми се да продължи да се развива и да просперира.“.

Забелязва се тенденция, че новоизбраните кметове по-активно и емоционално се обръщат към избирателите чрез социалните канали. Ярко е присъствието на управниците от големия град в социалните мрежи. Те активно използват социалните си профили, за да достигнат до жителите. Не всички нови ползват социалните мрежи, някои дори нямат профил там. Това, може би се дължи на факта, че в малките населени места кметовете и жителите са по-близки, познават се и се виждат почти редовно. За кмета на такова място е много по-лесно да се срещне очи в очи с жителите, да изкаже благодарността си на площада или на пазара. Така ефектът и вероятността съобщението да достигне до всички жители се увеличават.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *