Защо мобилните приложения са по-добри от уебсайтовете?

В ерата на мобилните устройства, в която сме свикнали телефонът винаги да е в ръката ни, използването на мобилни уебсайтове и приложения взема превес над класическото сърфиране на компютър. Според данни на големите търсачки броят потребители от мобилни устройства вече надвишава десктоп потребителите в някои държави. Вследствие на това много компании осъзнават необходимостта от наличие на ефективно мобилно решение под формата на уеб версия или приложение.

Въпреки че уебсайтовете все още са незаменими в някои аспекти, в сферата на комуникациите и забавлението мобилните приложения вече са неотлъчна част от живота на потребителите и изглежда няма връщане назад. В света на онлайн игрите например, възможността за мобилен достъп благодарение на специализирани мобилни платформи и приложения вече се превърна в предпочитан начин за игра за много геймъри. Същото се отнася и за социалните мрежи, както и за приложенията за музика и дори стриймване на видео.

Какви са основните причини, които се крият зад високия интерес към използване на мобилни приложения пред класическите уебсайтове?

Мобилните приложения предлагат по-добра персонализация

 

Възможностите за персонализация на мобилните приложения са полезни както за самите потребители, така и за разработчиците. От една страна, потребителите могат да определят сами своите предпочитания, например да променят визията на интерфейса на приложението или честотата и начина на получаване на известия. Същевременно с това, докато използват конкретната мобилна платформа, те предоставят информация на разработчика и компанията създател на приложението относно своето поведение и потребителско изживяване. Например, колко често използват приложението, по какъв начин, от какъв вид устройство и локация. Така разработчиците могат да таргетират продукта си по-добре, да научат повече за желанията и търсенията на клиентите си и да усъвършенстват тяхното изживяване.

По-лесно изпращане на извести

Основна цел на компаниите, независимо от сферата им на дейност, е възможността за връзка с потребителите. Необходими са ефективни канали за комуникация и известия, чрез които бизнесите да могат да предлагат на потребителите различни видове ексклузивни услуги, оферти и промоции, както и чисто и просто да напомнят за себе си. Но в 21 век имейлите разполагат с чувствителен спам филтър, а повечето уеб браузъри забраняват т.нар. поп ъп известия, освен ако потребителят не ги е включил собственоръчно.

Тук идва ролята на мобилните известия. Възможността за изпращане на незабавни, ненатрапчиви известия е удобство както за компаниите, така и за потребителите. Нотификациите могат да бъдат два вида – в приложението, докато то е отворено и потребителят го използва, или насочени, които се получават дори при затворено приложение. Потребителите могат сами да настройват какви известия да получават в самото мобилно приложение или в настройките на устройството и така имат по-голяма свобода за персонализирано преживяване.

 

Възможност за работа офлайн

 

Основно преимущество на мобилните апликации е, че могат да работят и при липса на интернет или слаба връзка, но това до голяма степен зависи и от конкретното приложение. Дори платформите за стрийминг и музика предоставят възможността за запазване на съдържание в паметта на самото устройство, за да може да се насладите на любимите си албуми и сериали офлайн, докато пътувате или нямате достъп до мрежа. За сравнение, десктоп версиите на уебсайтовете не разполагат с такава опция.

 

Удобно и бързо за потребителя изживяване

 

Проучванията показват, че мобилните приложения са по-популярни от уебсайтовете, тъй като са по-удобни за потребителите. Мобилните приложения осигуряват по-добро потребителско изживяване, зареждат съдържанието значително по-бързо и са много лесни за използване. Те разполагат с интуитивна навигация и работят с едва няколко жеста, като изпълняват команди по-бързо от стандартните уебсайтове, които обикновено са по-тежки и обемни.

 

Потребителите прекарват повече време на телефона си

 

Накрая, но не на последно място, трябва да отбележим фактора честота на използване на устройството. По данни от август 2022 г. близо 60% от целия уеб трафик идва от мобилни устройства. Друго изследване показва, че потребителите над 18-годишна възраст използват телефоните си приблизително по 4 часа на ден в свободното си време, като значителна част от тези часове прекарват в мобилни апликации. Всички тези изследвания и статистики затвърждават тенденцията за все по-широка употреба на мобилните устройства и приложения и постепенното изместване на класическите десктоп уебсайтове.

 



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *