Качествени ли са ученическите раници и плащаме ли повече отколкото трябва?
Посещението на сайта на производителя на ученическата раница може да предостави по-надеждна информация за нейната ергономичност, според Габриела Руменова, основател на платформата „Ние, потребителите“. Тя препоръчва на родителите да не се доверяват единствено на информацията от търговеца на дребно, а да направят задълбочена проверка на продукта, включително вместимостта и допустимата тежест, която може да понесе раницата.
Руменова също така подчерта важността на правата на потребителите. При установяване на дефект, срокът за предявяване на рекламация е до две години, без значение дали покупката е направена в магазин или онлайн. При връщане на стоки, закупени онлайн, клиентите имат 14-дневен срок, но за покупки от физически магазини трябва предварително да се провери дали търговецът предлага възможност за връщане.
Тя също така напомня, че законът не прави разлика по отношение на цената или вида на стоките при дефект, така че дори малки ученически артикули като химикалки или флумастери могат да бъдат върнати. Руменова подчертава значението на търсенето на информация за производителя и вносителя на продуктите, особено при покупки от международни онлайн платформи, и да се избягват стоки без ясна информация за отговорен представител в ЕС.