Търговията – вън от социалните мрежи!

Много лесно могат да ни прецакат и няма кой да ни защити. Търговия през личен профил в социалните мрежи е извън обсега на правозащитата в качеството ни на потребители. Затова съветват: „Рискове дебнат потребителите, които се изкушават от покупки от физически лица в социалните мрежи“. „Бих предупредил потребителите да бъдат крайно резервирани към покупки от онези „инициативни хора”, които в днешната действителност използват по-често социалните мрежи, за да извършват някакъв тип дейност, подобна на търговската“, алармира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Широка палитра рискове дебнат потребителите, които се изкушават от подобен род сделки. От това да си купят на стоки-менте, до неприятната ситуация да пострадат от заблудите на некоректни лица, след което никой да не е в състояние да им окаже помощ. „Можем да бъдем безкрайно разочаровани, че – макар и на много ниска цена, е дошло нещо, което изобщо не става за употреба. Или да получим не нова стока, а нещо, което е използвано: човекът си е служил с него, след това е решил, че вече не му е потребно и го предлага за продажба, но често пъти може да го представя като напълно ново на някаква много изгодна цена”, обясни проблема председателят на КЗП.

„За съжаление, извън обсега на Закона за защита на потребителите са тези отношения, които са по-скоро гражданскоправни и се развиват все по-интензивно през платформите и социалните мрежи”, изтъкна Маргаритов. „Бих препоръчал на потребителите да се въздържат от подобни покупки, освен ако по някакъв начин няма и странична, съпътстваща комуникация и е ясно, че това са близки хора, които си имат доверие и при които трудно биха могли да възникнат някакви отношения от типа на търговския спор”, добави той и подчерта, че ако това се случи, практически няма начин да се помогне на потребител, който е извършил подобна сделка.

В класическата онлайн търговия предлагащите стоки и услуги са задължени да спазват определени правила и когато не го правят, биват наказвани от контролните органи. В много случаи Комисията за защита на потребителите се е произнасяла и е забранява различен тип нелоялни практики, за които извършителите им са били санкционирани.



1 Comment

  1. През последните няколко дни се завъртя и усилена търговия в социалните мрежи. Анонимни администратори на няколко социални групи започнаха да предлагат тениски с ликовете на братя Илиеви. Истински фурор предизвикаха и лепенки за автомобили, които се поръчват от шофьори от цялата страна.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *